Her kan du følge mit arbejde med renoveringen af bilen

Da jeg importerede bilen kunne den ikke køre og nogle dele af chasis var ikke i god stand. Min plan med renoveringen har hele tiden været, at bilen skulle fungere optimalt, men stadig se 'gammel og brugt' ud, da det jo er en rigtig slider der er beregnet til at arbejde hårdt.

Jeg mangler at skifte gummilister ved ruder (nye gummilister ligger klar - eksisterende er ok, men bør skiftes på grund af alder)

Nedenstående har jeg lavet siden import i 2017:

  • Skiftet vandpumpe
  • Bremser skiftet komplet inklusiv bremserør
  • Påført bivoks for at bevare original lak og patina
  • Udskiftning af kardanaksler, da oprindelig var i uballance (fra gearkasse til bagaksel)
  • Støddæmpere på alle hjulophæng er skiftet
  • Bladfjedre bag er skiftet
  • Ny karburator monteret, da den oprindelige var for dårlig til at renovere
  • Ny 2" udstødning (der var praktisk talt intet brugbart monteret i forvejen)
  • Alle brændstofslanger udskiftet og ny påfyldningsstuds samt dæksel på benzintanken
  • Ny tankniveau-måler monteret
  • Udskiftning af tændspole og strømfordeler
  • Justeret tænding og timing
  • Emissionsslanger skiftet
  • Brændstofpumpe skiftet
  • Vacuumslanger skiftet og monteret korrekt (de sad helt vilkårligt, og gav derfor naturligvis en utrolig dårlig performance)
  • Smog-regulator er afmonteret, da den gav urolig motorgang (og diverse fora taler generelt ikke pænt om dette antismog-system)
  • Dørlåse og tændingslås er skiftet, da der ingen nøgler fulgte med ved import
  • Sidemarkeringslygter skiftet (gamle var smadrede / revnet)
  • Baglygter skiftet (gamle var smadrede / revnet)
  • Sprinklerpumpe skiftet
  • Gearkasseolie skiftet
  • Bagtøjsolie skiftet
  • Hjul og diverse smørbare led er smurt
  • Nye dæk på alle hjul (ældste dæk på bilen ved import var 33 år …)
  • Gummilister ved døre skiftet
  • Varmesystem i kabinen renoveret